10:00 | Ilmoittautuminen avataan |
11:00 | Alkubriiffi |
12:00 | Pelin aloitus |
18:30 | Peli päättyy |
Ensimmäinen Conquest-sarjan osa järjestettiin vuonna 2012 Vihtijärvellä.
Pelin idea oli tuolloin kaikessa yksinkertaisuudessaan oman osapuolen lipun vetäminen salkoon, eikä se käytännössä ole siitä kolmessa vuodessa muuttunut mihinkään.
Kuten sanonta kuuluu, pyörivä kivi ei sammaloidu, minkä vuoksi olemme pyrkineet vuosien mittaan ottamaan käyttöön erilaisia pieniä uudistuksia, kuten esimerkiksi uusimpana lippujen sähköinen valtaaminen: Lipulla painetaan valtausnappia, minkä jälkeen lipun valtaamisesta lähtee tieto status-järjestelmään josta voi kännykällä kätevästi tarkistaa lipun tilanteen.
Pelin ikärajaksi on asetettu 15-vuotta
Pelissä tulee olemaan ryhmäjako. Tarvitsemme erityisesti ryhmän- ja joukkueenjohtajia. Ryhmätoiveet voi laittaa lisätietoa-kenttään.
Pelin pääidea on vallata ja pitää hallussa lippuja. Mitä enemmän osapuolella on lippuja hallussa, sitä enemmän/nopeammin osapuoli tienaa niistä pisteitä. Lippujen valtaamisen lisäksi pelikentällä pyörii erilaisia tehtäviä satunnaisesti, jotka pystyt tarkistamaan älypuhelimellasi osoitteesta status.ehasa.org
Tarkoituksenamme on päivittää status-järjestelmää ja samalla lisätä siihen muutamia ominaisuuksia.
Pelin sääntöjä ei ole juurikaan muokattu edellisistä osista. Kertaamme tärkeimmät sääntökohdat alkubriiffissä.
Huom! Sarjatulen käyttö on kielletty viime osan tavoin rakennusten sisällä ja kyläalueella.
Ottaessasi osuman pelissä, huuda kovaan ääneen "osuma", minkä jälkeen käy makaamaan maahan haavoittuneena raatorätti näkyvillä.
Pelissä ei ole erillisiä lääkintämiehiä, vaan jokainen pelaaja voi sitoa toverinsa pelissä pelinjohdon tarjoamilla nauhoilla.
Eliminoiduttuessasi mene lähimmälle oman osapuolesi hallussa olevalle lipulle tai tukikohtaasi ja odota siellä uudelleensyntymistä. Uudelleensyntyminen tapahtuu 20 minuutin välein(00:20, 00:40, 00:00).
Osapuolten erottaminen tapahtuu hihanauhojen mukaan: keltainen ja punainen
Kilpien käyttö on sallittu pelissä.
Pelissä tulee olemaan mahdollisesti käytössä liikkuvia ajoneuvoja
Hiljainen tapa eliminoida vastustaja on puukottaa hänet pelissä.
Pelinjärjestäjä määrää erikseen pommien käytöstä.
Savuheitteiden käyttö on pelaajien toimesta sallittua. Mahdollisien metsäpalojen ilmaantuessa tulee olla välittömästi yhteys pelinjohtoon ja aloittaa alkusammutustoimet.
Pelialueella on mahdollisesti käytössä miinoja. Huomaat mikäli laukaiset miinan. Kaikki 3m säteellä miinasta olevat haavoittuvat.
Tapahtuma on päihteetön.
Pelissä saa käyttää ainoastaan yleisesti hyväksyttyjä maskeja tai suojalaseja. Maski tai suojalasit on pidettävä aina päässä pelin ollessa käynnissä.
Sankalasit ovat kielletty alle 18-vuotiailta. Alle 18-vuotiaiden tulee käyttää hihnalla varustettuja suojaimia. Hammas-suojien käyttö on myös suositeltua
Epäilyttävät suojaimet testataan jo pelaajan oman turvallisuuden vuoksi ennen pelin alkua yleiseltä ampumaetäisyydeltä tehokkaalla airsoft-aseella. Mikäli suojain rikkoontuu testissä ei pelinjärjestäjä sitä korvaa.
Epäilyttäviä suojaimia ovat esimerkiksi:
Sarjatuliaseet(Sarjatulen käyttö kielletty kylässä ja rakennuksissa) | 1.6J | n.114 m/s 0,25g kuulalla |
Tulitukiaseet | 2J | n.127 m/s 0,25g kuulalla |
Tarkkuuskiväärit (puoliautomaattiset) | 2.25J | n.122 m/s 0,30g kuulalla |
Tarkkuuskiväärit (käsiviritteiset) | 3J | n.120 m/s 0,43g kuulalla |
Omistaessasi tehokkaan airsoft-aseen on sinulla oltava vara-ase lähitilanteiden varalle.
Pelissä käytössä pelaajien omia PMR446-radioita, joten oman radion tuominen on suositeltavaa riippuen osapuolesta. Radiokanavat jaetaan seuraavasti:
PMR-taajuudet: http://en.wikipedia.org/wiki/PMR446
!!! Muiden kuin omien radiokanavien kuuntelu ja häirintä on kiellettyä !!!
Mikäli pelin aikana tapahtuu onnettomuus olet velvoitettu ilmoittamaan siitä välittömästi pelinjohdolle (0400232630).
Jokainen peliin osallistuva pelaaja vastaa itse omista vakuutuksistaan.